And those eleven more Thevarams…And those eleven more Thevarams…

I am reading an important book of 1920s – ‘South Indian shrines’ by Shri.P.V.Jagadisa Ayyar, a renowned archaeologist who held the post of the Manager, Office of the Archaeological Super-indent, Madras.

Penning a detailed study, dwelling at great length on the history, mythological references, literature and sociological prominence of each temple in south India, Iyer meticulously drills down and slices and dices into the minutest details about the temple inscriptions, literally ‘pillar to pillar’ at each temple.

The ancient Bhakti poetry in Tamil – Saiva thirumurai, bestowed by the great Nayanmar devotees namely Appar, Sundarar and Sambandar during the 7th and 8th centuries (CE) numbered in tens of thousands but were sadly lost to the later generations.

During the reign of Raja Raja Chola (985 – 1014 CE), 7000 odd hymns of this lost treasure was retrieved from the archives of Chidambaram Nataraja temple.

I understand that after this momentous occasion, 11 more hitherto considered l’ost-for-ever’ Tevarams were discovered engraved on the walls of Thiruvidavayil temple in Nannilam taluk (vide Epigraphical Report of India 1917-1918). The rare inscriptions were brought to light by Thiru P.V.Jagadisa Ayyar, the author of the book I am reading.

Incidentally, our friend Appa Ramesh Ramesh Krishnamurthy of Crazy Creations is the grand son of P.V.Jagadisa Ayyar.

The book is available as a Rupa Publication publication in print and is also in google books – except for a few pages. A must read for all history, art and sociology lovers.

தேவாரம் மீட்டெடுத்த சோழனுக்கு வாரிசு
நாவீரம் காட்டாது நற்றமிழ்க்(கு) ஆதாரம்
ஆத்தாடி எம்மா அறிவாளி கல்வெட்டு
தாத்தார மேஷுக்கு ஜே.

http://books.google.co.in/books?id=NLSGFW1uZboC&pg=PP7&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false

—————————————–

வெனிசூலா அதிபர் நிக்கோலாஸ் மதுரோ தேர்தல் வெற்றியை வெனிசூலா உச்ச நீதி மன்றம் உறுதி செய்தது. வாழ்த்துகள். ஓய்வு பெற்ற மக்கள் தலைவர் ஷாவேஸ் போல் நல்லாட்சி தருக மதுரோ சகாவே.

‘அசப்பில் சுரேஷ் கோபி போல இருக்கார்’ – ஆ, அது கொள்ளாம்!


—————————————-

பி.ஏ.கே பிறந்த நாளா? (புலிநகக் கொன்றை நாவல் ஆசிரியர் பி.ஏ.கிருஷ்ணன் என்ற பிஏகே அண்ணா)

ஆமா சார்.

எங்க பின் வீட்டுப் பிள்ளை.

என்னாக்க?

ஆழ்வார்பேட்டை வீட்டுக்குப் பின்னாடி ஒரு வீட்டுலே பிரம்மசாரியா முன்னாடி அவர் தங்கி இருந்தார் தெரியுமோ?

முன்னாடி பின்னாடி.. சார் .. இது என்ன பஞ்சதந்திரம் பிளஸ் ஒண்ணா?

நாளைக்கு முக்கியமான ஷூட். வரீங்களா?

அடடா, கிளாஸ் எடுக்கணுமே..

எப்ப வரை?

ஆகஸ்ட் இருபத்தெட்டு எனக்கும் அறுபது முடியறது சார்.

ஏன் சார், சாப்ட்வேர் கம்பெனி வேலை, எழுத்துன்னு மும்முரமாக இருப்பீங்கன்னு பார்த்தா இந்த மாதிரி வெட்டிக் கணக்கு எல்லாம் எதுக்குப் போட்டுட்டு இருக்கீங்க?

மனுஷன் ஒரு பத்து நிமிடம் பிடித்துக் கொண்டு விட்டார். நான் அறுபதென்ன, எண்பது வரை இருந்தாலும் வாயைத் திறக்கவே மாட்டேன். முக்கியமாக நம்ம நண்பரிடம்.
——————————————————
it is our fortune we have a central bank which since inception is able to function relatively non impacted by political influences.

RBI’s core strength is

a) in roping in talent and knowledge from the vast banking pool of the country through forming of different working committees

b) making the banking sector involved in their work through keeping the feedback channel open for two-way communication (and)

c) a remarkable ability to think original.

One example of the last mentioned attribute is how RBI faced the Asian currency crisis of 90s. While other countries like Thailand and Malaysia pegged their national currency to US dollars, RBI went for the ‘pegging to the basket of currencies’ strategy that kept Indian rupees afloat while Thai Bhats and Malay Ringets wilted under the pressure of wild fluctuations of the dollar. The strategy is still being copied by other nations successfully.

I am sure the new RBI Governor will soon be successful in achieving rupee stability.
———————————————–
நிகழ்ந்த ஒரு துயரமான சம்பவத்தை அடிப்படையாக வைத்து உருவாகும் படைப்புகளின் இலக்கிய மதிப்பு குறித்து விவாதங்கள் நடந்து கொண்டே தான் இருக்கின்றன.

இந்த நிகழ்வுகளும் அவற்றின் பின்புலமும் சமுதாய நினைவில் என்றும் மறக்கப்படாமல் இருக்க வேண்டும் என்பது சமூக அக்கறை குறித்த நிலைபாடு.

அதை எழுத்து, நிகழ்கலை, ஓவியம், சிற்பம், இசை ஆகிய நுண்கலைகள் மூலம் நிறைவேற்றுவதில் தவறில்லை என்று நினைக்கிறேன். அவற்றின் இலக்கிய மதிப்பை வருங்காலம் கணிக்கட்டும்.

இது நிர்பயா குறித்து எடின்பரோ விளிம்புநிலை கலை விழாவில் (Edinburgh Fringe festival) தற்போது நிகழ்த்தப் பட்டு வரும் நாடகம் பற்றிய குறிப்பு.

http://www.theguardian.com/stage/2013/aug/04/nirbhaya-india-women-rape-play

மறுமொழி இடவும்

உங்கள் மின்னஞ்சல் வெளியிடப்பட மாட்டாது தேவையான புலங்கள் * குறிக்கப்பட்டன